Data actualizării: 21 apr. 2024, 21:21
Conform legislației muncii din Republica Moldova, fiecare angajator (întreprindere, instituție, organizație trebuie să aibă elaborate o serie de documente privind securitatea și sănătatea în muncă:
1. Ordine de numire a persoanelor responsabile de securitatea şi sănătatea în muncă la întreprindere;
2. Instrucţiuni de securitate şi sănătate în muncă pentru toate funcţiile şi lucrările desfăşurate în unitate;
3. Evaluarea factorilor de risc profesional la locurile de muncă cu întocmirea fișelor de evaluare a riscurilor;
4. Planul anual de protecţie şi prevenire;
5. Fişele personale de instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru toţi angajaţii;
6. Registru de înregistrare a instrucțiunilor;
7. Elaborăm instrucțiunea instruirii-introductiv generale de securitate și sănătate în muncă;
8. Elaborăm instrucțiunea privind acordarea primului ajutor medical;
9. Elaborăm instrucțiunea pentru instruirea personalului neelectrotehnic cu acordarea I grupe calificative de electrosecuritate;
10. Elaborăm instrucțiunea pentru apărarea împotriva incendiilor;
11. Elaborăm instrucțiuni de securitate și sănătate în muncă pentru utilajul şi instrumentele folosite de lucrători;
12. Elaborăm Registrul de înregistrare a instrucțiunilor de securitate și sănătate în muncă;
13. Elaborăm Registru pentru acordarea echipamentului individual de protectie lucrătorilor;
14. Elaborăm Registru de evidenţă a atribuirii grupei I de securitate electrică personalului neelectrotehnic;
15. Elaborăm Registru de evidenţă a accidentelor de muncă;
16. Elaborăm Registru de evidenţă, verificare şi testare a sculelor electrice şi a echipamentului auxilial la acestea.
Elaborarea documentelor de securitate si sanatate in munca, dureaza aproximativ 14 zile de la semnarea contractului.